Jurorka w Konkursie na Najlepsze Zdjęcia.
Fotografka i reżyserka, swój dokumentalny debiut „Sacred Poet” / „Święty Poeta” poświęciła Pierowi Paolo Pasoliniemu. Jej filmy były pokazywane na festiwalach na całym w świecie, w tym m.in. w Berlinie i Wenecji, a prace można było oglądać w takich miejscach jak MoMA i Lincoln Center w Nowym Jorku, The Walker Arts Center w Minneapolis, La Cinémathèque Française w Paryżu, Muzeum Smithsonian i National Museum of Women in the Arts w Waszyngtonie, Los Angeles County Museum, a także Photographer’s Gallery w Londynie. Jej filmy otrzymały liczne nagrody, w tym Nagrodę Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej – Oscara. W 2013 r. wydawnictwo Stern specjalizujące się w sztukach pięknych opublikowało tom z wybranymi zdjęciami Hadid z projektu „Heterotopia” w serii poświęconej wschodzącym gwiazdom fotografii. W 2014 reżyserka ukończyła pracę nad filmem Itarr el Layl, który miał swą premierę na festiwalu w Toronto, był też pokazywany na wielu światowych festiwalach i zdobył szereg nagród. „Dom rodzinny” / „House in the Fields” z 2017 r. był pokazywany na Berlinale, gdzie otrzymał nominację do nagrody za najlepszy dokument Glashütte Original Documentary Award, a także zdobył m.in. nagrodę za najlepszy film pełnometrażowy Commune di Milano na festiwalu filmowym FCAAL w Mediolanie w 2017 r., nagrodę za najlepszy film dokumentalny na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Hong Kongu, nagrodę Fiction/Non-Fiction na festiwalu Millennium Docs Against Gravity w 2017 r., główną nagrodę 2M na festiwalu FIDADOC w 2017 r., nagrodę John Marshall Award za rok 2017, nagrodę specjalną jury na Narodowym Festiwalu Filmowym w Tangierze w 2018 oraz Grand Prix miasta na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Śródziemnomorskich w Tetouan. W 2019 r. Hadid uczestniczyła w biennale w marokańskim Rabacie, gdzie zaprezentowała swoją pracę „Floodplain”. Twórczość Hadid należy do kolekcji Ruchomych Obrazów Rubena Bentsova w amerykańskim Walker Museum. Członkini Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.